Kūno dirbtuvės Maistas

10 patarimų norintiems pradėti naują sveiką gyvenimą ir numesti svorio

Pirma kas ateina į galvą pradėjus galvoti apie gyvenimo permainas – tai valios stiprybė. Tačiau iškarto sakau, kad valia, tai labai greitai pasibaigiantis resursas ir dėti bet kokias viltis į šį reikalą yra beprasmiška. Norint pasiekti rezultatų, valios išteklius reikėtų naudoti labai atsargiai ir tik situacijose be išeities.

Kaip apsieiti nenaudojant daug savo valios atsargų, pademonstruosiu konkrečiu pavyzdžiu.

Tikriausiai pats dažniausiai pasitaikantis noras, tai noras numesti svorio. Tam, kad įgyvendinti šį norą, reikia pakeisti gyvenimo būdą. Tam, kad pakeisti gyvenimo būdą, reikia labai aiškiai susidaryti veiksmų strategiją ir iš anksto žinoti, kaip organizuotis gyvenimą namuose bei darbe.

1. Išmeskite visus nesveikus produktus, kad namuose ir darbe jų nebeliktų nei kvapo

Strategiškai svarbus uždavinys, išsiaiškinti su visomis pagundomis ir visiems laikams su jomis atsisveikinti. Jeigu šaldytuvas bus prigrūstas saldžių jogurtų, ar riebių užkandžių, majonezų, o spintelėse bei stalčiuose bus prikaišiota sausainių, šokoladų ar traškučių, net neabejokite, kad niekaip nesugebėsite atsilaikyti. Galite pamiršti mintis, kad sugebėsite. To nebus.

Jūsų valia, panašiai kaip piniginė su pinigais. Tai vietinė saugykla į kurią landžiojama dėl pačių įvairiausių gyvenimiškų priežasčių. Ar tai būtų stresas, ar stiprios emocijos, ar sunkumai kylantys kovojant su kliūtimis kasdieniame gyvenime ir darbe. Taigi galite net nesitikėti, kad po sunkios darbo dienos, po visų tų įveiktų kliūčių jums pasirodys kažkas baisaus suvalgyti pyragaitį, kitą. Vien dėl to, turite atsikratyti visomis pagundomis, kad nesimozolintų gundančiai po akimis ir nesiūlytų savo saldžios paguodos. Tas pats liečia ir alkoholį, tiems kas mėgsta vakarais taurę vyno ar alaus išgerti.

Jei nenorite mesti, viską suvalgykite per kartą ir daugiau niekad nebepirkite.

2. Pasiruoškite cukraus trūkumui

Be ko nors saldaus bus sunku ir jums tikrai užeis noras užkąsti kažko ar pagailėti savęs. Tam reikalui pasirūpinkite, kad namuose ir darbe (ypač darbe) sveikų užkandžių, tokių kaip bananai, riešutai, vaisiai, javainiai, niekada nepritrūktų. Susiraskite nekaloringų desertų receptų ir išmokite juos gaminti, jie labai skanūs, nekaloringi bei nesunkiai gaminami.

Cukraus trūkumas pasireikš ir tiems, kas atsisakė alkoholinių gėrimų.

Tiems, kas mėgėjai užkandžiauti sūriais nesveikais patiekalais, galioja tas pats tik su druska. Keiskite nesveiką baltą druską sveikesne, o užkandžius gaminkite iš daržovių. Pvz. traškučių mėgėjai, gali rasti įvairių receptų, kaip pasidaryti labai skanius sveikuoliškus traškučius namuose iš daržovių. Vietoj sūrių nesveikų pirktinių padažų, gaminkite padažus patys iš avokadų ar kitų daržovių.

3. Užsipirkite sveiko maisto atsargų

Be abejonės, jums labai skaudu ir sunku atsikratyti tokiais skanėstais, kaip majonezas, kečiupas, traškučiai ar pyragai, tačiau juos nesunkiai galima pakeisti sveikais ir lengvai įsisavinamais produktais. Užsipirkite sveiko maisto ir turėkite jo pakankamai, kad galėtumėte kažką pasigaminti praalkus ar pasiimti į darbą. Šių produktų galite valgyti daug ir sočiai.

Štai sąrašo pavyzdys:

  • Avižų kruopos
  • Laukiniai ryžiai
  • Kuskusas
  • Lęšiai, avinžirniai
  • Pupelės
  • Sveikuoliški duoniukai
  • Riešutai ir sėklos (saulėgrąžų, moliūgų)
  • Džiovinti vaisiai
  • Visokiausių rūšių švieži vaisiai, uogos ir daržovės
  • Žalumynai
  • Prieskoniai
  • Imbieras
  • Alyvuogių, kokoso aliejus
  • Himalajų druska
  • Balzamiko actas
  • Natūralus jogurtas

Mėsos, sūrių ar žuvies nėra šiame sąraše, nes aš jų nenaudoju ir rekomenduoju išbandyti pagyventi vien ant augalinės mitybos, ir ne tik tam, kad sumažinti svorio, bet, kad pajusti koks lengvas ir energingas gali tapti mūsų nas. Taip pat, yra daugybė straipsnių ir mokslinių įrodymų, kad augalinio maisto pagalba, galima sumažinti daugybės sunkių ir net mirtinų ligų riziką, ar jų visai išvengti, bei palengvinti, o dažnai ir sustabdyti jau esamus simptomus ar ligų užuomazgas.

Jei nenorite visai atsisakyti gyvulinės mitybos, bent jau darykite ilgesnius augalinės mitybos periodus kartą per ketvirtį po mėnesį, arba kartą per mėnesį, po savaitę.

Jei maitinsitės gyvulinės kilmės produktais, naudokite tik liesus ir nedidelėmis porcijomis. Atminkite, kad kepsnio dydis neturi viršyti jūsų delno be pirštų, dydžio. Ir valgykite jį su daržovėmis, nemaišydami su angliavandeniais, tuomet bus lengviau virškinamas ir organizmui bus lengviau pasisavinti reikalingas maistingas medžiagas.

Atsisakykite riebių sūrių ir gyvulinės kilmės riebalų, cukraus ir baltos duonos. Nuo šių produktų labiausiai auga svoris.

Taip pat turite visiems laikams išbraukti visus spalvotus gazuotus gėrimus. Tai pats nesveikiausias gėrimas kokį tik galima sugalvoti. Jame yra labai daug pačio pigiausio cukraus, kuris nėra toks saldus, dėl to jo kiekis labai didelis. Visada atsiminkite, jei išgėrėte stiklinę spalvoto saldaus limonado – tai tolygu, kad suvalgėte stiklinę gryno cukraus. 

Gal tokie palyginimai sulaikys jus nuo šių baisių produktų.

Sveikiausias ir vienintelis gėrimas, kuris numalšins troškulį bei papildys organizmo atsargas vandeniu – yra vanduo. Visa kita kas skysta, bet ne vanduo, jau yra maistas, o ne troškulio malšinimas ir atsigerti skirtas produktas. 

Įveskite taisyklę, jei noriu gerti- geriu vandenį, jei gėriau sulčių ar kito skysto maisto, tai turi būti užskaityta kaip užkandis ir todėl, jau nebeužkandžiaujama daugiau.

4. Neikite apsipirkti būdami išalkę

Žinau, kad esate girdėję tai jau ne kartą, tik ar darote taip? Jau seniai įrodyta, kad jeigu žmogus nuėjo į maisto prekių parduotuvę būdamas alkanas, jis būtinai prisikrauna pilną krepšį ne tik kad nesuvokiamai nesuderinamo, bet kas svarbiausia – daugiausiai nesveiko maisto.

Blogiausiu atveju prieš eidami bent jau atsigerkite vandens, kad numarintų aklį ir būtinai turėkite iš anksto paruoštą pirkinių sąrašą ir jokiu būdu nenukrypkite nuo to sąrašo.

5. Išlaikykite vienodą cukraus kiekį kraujyje visos dienos bėgyje

Pirmiausia, vienodas cukraus kiekis jums užtikrins, kad nebus didelių apetito šuolių. Jei valgysite kas 2,5 – 3 valandas, cukraus kiekis išliks stabilus ir atėjus laikui užkąsti, nejausite alkio, todėl užteks suvalgyti vos kažko nedaug. Tokiu būdu niekada nepersivalgysite, nes pasisotinti pakaks visai nedaug. Taip pat sureguliuoti cukraus kiekį kraujuje padeda sveiki, augalinės kilmės produktai, kurie dar be visa ko, taip pat padeda ir stiprinti valią.

Taip pat įrodyta, kad stresas, emocijos, įtampa, tai tie veiksniai, kurie staigiai pakelia cukraus kiekį ir dėl to mums norisi saldumynų ir riebaus nesveiko maisto.

Todėl, labai svarbu išlaikyti pusiausvyrą ir mokytis ramiai reaguoti į kasdienius iššūkius. Tam labai padeda meditacija bei fizinis krūvis.

Dabar pereisime prie antros plano dalies,kuri būtina norint turėti gražią figūrą ir būti sveikais. Tai mūsų valios stiprybės palaikymas.

6. Paskirstykite namų ruošos, asmeninių reikalų ir darbo krūvį

Nedaleiskite jokių neužbaigtų darbų. Žinokite, kad protinė kramtomoji guma tiesiog išsiurbia iš jūsų visą valią. Visus neužbaigtus darbus jūs nešiojatės savo smegenyse, lyg pastoviai kramtytumėte nesukramtomą gumą.

Ką daryti? Išsiaiškinkite ir užbaikite arba atsisakykite visų neužbaigtų darbų. Susidėliokite prioritetus, pasidarykite sąrašą neužbaigtų darbų, susirašykite aiškias datas kada tai padarysite ir padarykite. O tuos kurie nereikalingi, bet kabo, tiesiog nuspręskite, kad jų nebedarysite ir visam laikui išmeskite iš galvos.

Lavinkite įgūdį atsijungti. Būtina išmokti atjungti smegenis. Sąmoningai išjunginėkite mintis apie darbą, kai baigiasi darbo diena. Pasivaikščiokite pėsti po darbo, bent 10 minučių, kreipdami mintis į malonius dalykus, kad atjungtumėte save nuo darbų. Grįžę namo, turite galvoti apie poilsį ir malonų laiką sau ir artimiesiems.

7. Kartais save teks apgauti

Tai tas atvejis, kai melas yra naudingas. Mums tikrai ne visada užteks valios pastangų ir disciplinos, kad atsispirti pagundoms.

Pažadėkite sau (ir vykdykite pažadą), kad kiekvieną kartą, prieš leidžiant sau suvalgyti kažką nesveiko, prieš tai suvalgysite kažką sveiko. Pvz. bananą ar obuolį ir palaukę 15! min, jau galite imtis tos pagundos.

Pastebėsite, kad dažniausiai, parėjus tam laiko tarpui, noras prapuls. O kad neprailgtų laukti, tuo metu padarykite 15 pritūpimų.

8. Iš anksto turėkite sugalvoję išeitį iš situacijos

Jeigu iš anksto žinote, jog tam tikromis aplinkybėmis jūs būtinai nusižengsite ir nepaklusite valios balsui, turėkite iš anksto paruoštą planą. Pvz. Žinote, kad ryt kolegos gimtadienis ir būtinai bus atneštas tortas bei visi turėsite pasivaišinti. Tokiu atveju, iš vakaro pasiruoškite sveiko deserto ir atsineškite jo į ofisą, padėję prie bendrų vaišių, vaišinkitės juo, o jei labai siūlys ano, paskysite, kad va tuoj pabaigsiu šito ir paragausiu to. Greičiausiai po kiek laiko apie jus pamirš ir galėsite išsisukti, tačiau ir pasmaguriauti.

Visuomet taupykite savo valios pajėgas, būtent turėdami išankstinį veiksmų planą tokioms situacijos, tai labai padeda, be to dar ir vysto kūrybingumą, kas irgi yra puiku.

9. Palaikykite tvarką namuose

Skamba lyg ir ne į temą, tačiau tyrimais įrodyta, kad kai žmogus randasi tvarkingoje aplinkoje, jis dažniau renkasi sveikesnį maistą, nei tas kuris gyvena apsikuitęs. Netvarka silpnina valią ir pastūmėja nukrypti nuo savo numatytos veiksmų linijos. Taigi darykite išvadas.

Be to namų tvarkymas tai puikus fizinis krūvis, kuris kaip žinia labai prisideda prie sveikatos ir gražaus kūno.

10. Išsimiegokite

Miegas, tai vienas iš kritiškai svarbių procesų, reguliuojančių normalų mūsų organizmo funkcionavimą. Jeigu jūs neišsimiegate, organizmas patiria stresą. Stresas jus verčia norėti saldaus riebaus ir kitokio nesveiko maisto. Taip pat jis slopina valią. Ratas užsidaro. Be to pavargęs, nepailsėjęs protas rinksis greitą malonumą ir net nesusimastysite apie ilgalaikius tikslus. Ir jo pasirinkimas bei pasekmės vargu ar jus nudžiugins.

Ir žinokite, kiekvienas didelis pokytis, tai darbas, tačiau kai tik sukursite ir įdiegsite teisingus ir sveikus įpročius, toliau taps lengva ir malonu.

Linkiu taupyti ir ugdyti valią, būti kūrybingais, sveikais ir gražiais. O grožis juk ne vien tik išorė, tai visuma.

——————————————————————————-
————————– Aplankykite mano internetinę parduotuvę>
Alavijo kosmetika – tai kosmetika, kur visuose produktuose pagrindinis ingredientas – alavijai užauginti Kanarų salose. Be jų kosmetikoje naudojamos ir kitos natūralios veikliosios medžiagos. 80% produktų skirta brandesnėms moterims.aloe-vera-internetu

Share on Facebook105Tweet about this on Twitter0Share on Google+0Email this to someone
Pasidalink su draugais

Jums taip pat gali patikti

Nėra komentarų

Palikite komentarą

Palaukite...

Labas, džiaugiuosi, kad užsukote į mano tinklaraštį.

Gaukite visas naujienas ir dar daugiau, tiesiai į savo paštą. Pažadu neįkyrėti.