Mano patirtis Patirčių dirbtuvės

Kodėl kartais naudinga yra susilėtinti?

Susilėtinti, tai toks mano sugalvotas žodis, kurį naudoju, kai noriu save pristabdyti. Atėjo laikas, kada supratau, kad viskas gyvenime vyksta žaibiškai, nespėjant nei suvokti nei pajusti to ką matai, jauti, darai. Todėl pradėjau mokytis daugelį dalykų daryti lėtai, ramiai, pasimėgaudama procesu.

Pradėjau ankščiau išeiti iš namų, kad galėčiau pasivaikščiodama pasiekti tikslą, o ne bėgte bėgti. Pradėjau lėčiau valgyti, kad galėčiau pajausti ir pasimėgauti maistu. Kai kažkas mane skubina, stengiuosi nepasiduoti ir tęsti viską savam tempe. Taip pat nustojau daryti 10 darbų vienu metu, kaip tai darydavau ankščiau. Leidau sau daryti viską neskubėdama ir nebijodama, kad mane smerks ar vadins lėtapėde.

Netrukau pastebėti, kad pradėjau mažiau panikuoti ir stesuoti. Kai seniau susiruošdavau išeiti iš namų per 20 minučių, tai dabar tą patį darau valandą, pasimėgaudama procesu.

Ir nežiūrint, kad viską darau ilgiau, pati jaučiuosi konfortiškiau ir labiau sąmoninga, nes tai ką darau gerai suvokiu, o ne darau automatiškai net nesusimąstydama dėl daugelio veiksmų. Visi procesai tapo malonūs, nes jie tapo apgalvoti ir tikslingi. Man malonu grąžintis, malonu pietauti, malonu maudytis po dušu. Pradėjau tiesiog mėgautis kasdienių darbų procesu, o ne jau atliktais rezultatais. Pajutau, kad pradėjau jaustis čia ir dabar, pradėjau justi gyvenimo ir laiko tėkmę.

Jei kur nors einu, nesvarbu į darbinį susitikimą ar į parduotuvę, stengiuosi sulėtinus žingsnį stebėti pasaulį aplink save, žmones, augalus, namus, žaidžiančius vaikus. Stengiuosi suprasti viso to prasmę ir tai padaro mano ėjimą nuostabiu nuotykiu, su daugybe smulkių atradimų.

Jei važiuoju automobiliu, taip pat neskubu, praleidžiu norinčius pralysti, skubančius. Pastebėjau, kiek suirzusių, stresuojančių ir piktų žmonių, kurie kažkur vis vėluoja, skuba, lenda. Užleidžiu juos, nusišypsau. Vėliau sutinku juos prie sekančio šviesoforo, laukiančius ir įsitikinu, kad ne ką toliau už mane te nuvažiavo.

Kai parkuojuosi, nesijaudinu ar bus vieta, visada žinau, kad bus, o jei ne iš karto, truputį palaukus, kas nors visuomet išvažiuoja ir gaunu puikias vietas.

Kartais tenka atlikti užduotis, kurias užsakovas norėjo turėti vakar. Tai dažnas Lietuvos užsakovų noras, viską daryti paskutinę naktį. Ankščiau iš proto eidavau dėl tokių dalykų. Vien stresas suėsdavo visą kūrybiškumą ir pusę to laiko prastresuodavau negalėdama nieko padoraus sugalvoti. Kadangi dirbu kūrybinį darbą, tokia skuba išmuša iš vėžių, nes idėjos neateina, kai esi streso būsenoje. Tačiau dabar, net turėdama mažai laiko, išmokau nekreipti į jį dėmesio ir koncentruotis į patį procesą. Sakau sau: jei nespėsi tai ir nespėsi, nieko baisaus. Kitą kartą ankščiau sugalvos ir apskritai, nebeimsi tokių skubių užsakymų. Toks požiūris nuramina, o koncentracija į procesą duoda impulsą. Kai nėra streso, darbus organizuojuosi protingai ir ramiai. Susirašau esminius žingsnius, išskaidau juos dalimis ir apie nieką negalvodama tiesiog darau viską žingsnis po žingsnio. Vienas etapas atliktas, braukiu iš sąrašo, einu prie sekančio. Ir kaip nebūtų keista, darbai pradėjo eitis greičiau ir nebereikia net sėdėti per naktį, o rezultatai geresni. Visi patenkinti.

Smegenys priprato laikyti ritmą ir nepanikuoti, nes rezultatas nustumiamas iš matymo lauko, o darbus darau galvodama tik apie patį procesą. Kuo mažiau skubu, tuo daugiau padarau. Kaip toje patarlėje: neskubėk ir būsi pirmas.

Kartais specialiai sau duodu užduotis, kurios lyg atrodytų nerealu atlikti per tokį trumpą laiką, tačiau uždavusi sau laiko limitą, sąmoningai save sulėtinu ir tuo pačiu didinu koncentraciją į veiksmą, ir darau tik vieną vienintelį veiksmą tuo metu. Telefonai, internetai, televizorius, radijas, emailai, sms ir kiti panašūs dirgikliai, tai mūsų koncentracijos vagys. Jeigu išlaikysite koncentraciją ties vienu vieninteliu veiksmu ir darysite neskubėdami ir susikaupę, visą didelį darbą atliksite greičiau ir kokybiškiau.

Kai aš dirbu atsipalaidavusi, pasitikėdama savo jėgomis ir susikoncentravusi, mano kūnas atsipalaiduoja. Stresas, kaip žinia užspaudžia raumenis, jie tampa kieti, atsiranda gumbai ir tokiu būdu kraujotaka suprastėja, smegenys gauna mažiau deguonies ir aš prasčiau pradedu mąstyti ir sunkiau sekasi susikaupti. Kai tik kūnas atpalaiduotas, visa kraujotakos sistema veikia puikiai, mano smegenys gerai aprūpintos deguonimi ir man daug lengviau atlikti visus darbus. Svarbu visą laiką sąmoningai susilėtinti.

Taigi, susilėtinimas, sveikas ir mūsų kūnui, ne tik psichikai.

Kokie gi pliusai, nuo gyvenimo susilėtinus?

  • Patiriam daugiau malonumo ir pasitenkinimo darbų procesu. Tai įtakoja mūsų gyvenimo kokybę. Kuo laimingesni jaučiamės kasdieniuose gyvenimuose, tuo daugiau laimės gauname ateityje.
  • Pagerėja psichologinė ir fizinė sveikata.
  • Atsiranda daugiau ramybės ir taikos mūsų kasdieniame gyvenime.
  • Mes daug geriau pradedame suvokti ir jausti tai, kas su mumis vyksta.
  • Mes jaučiamės čia ir dabar, o tai yra pagrindinis dalykas, kas daro mus laimingais.
  • Daugiau dėmesio skiriame svarbiems dalykams ir nebesijaudiname dėl smulkmenų.
  • Mažiau pykstame ir baramės, bei panikuojame.

Kaip treniruoti susilėtinimą?

  • Skirti daugiau laiko kasdieniams darbams: atsikelti ankščiau, kad ilgiau galėtum pusryčiauti ir ankščiau išeiti į darbą.
  • Kuo daugiau susikoncentruoti į kūno pojūčius skirtinguose procesuose, ar tai būtų grąžinimasis, prausimasis, ar važiavimas autobusu, sėdėjimas, ėjimas. Pamąstykite, kaip jaučiatės, ar jums patogu, kokie kūno pojūčiai, kas aplink jus, kokie garsai, kokia spalva vyrauja aplink, kokie žmonių veidai. Palieskite medžiagas, pajuskite jų faktūrą. Pagalvokite kokias emocijas jums tai sukelia.  Bukite su savimi.
  • Darykite viską koncentruodami mintis į procesą, o ne rezultatą. Skaidykite darbus mažomis atkarpomis ir tas atkarpas lengvai įveikite. Pabaigę vieną atkarpą eikite prie sekančios ir negalvokite apie visas kitas atkarpas, tik apie tą kurią šiuo metu atliekate. Rašykitės ir braukite padarytas atkarpas iš sąrašo.
  • Užsiimkite tokiais dalykais, kurie apskritai nereikalauja jokio rezultato, kad išmoktumėte nuo jo atsiriboti. Pvz. šokite, dainuokite, pieškite nežiūrėdami, masažuokite save, glostykite šunį ar katę, šukuokite plaukus ir tt.
  • Išmeskite iš gyvenimo nereikalingus dalykus. Permąstykite, kas jums nėra svarbu ir nedarykite nereikalingų judesių ir darbų, kurie atima laiką. Pamąstykite, ar būtina eiti su kolegomis gerti kavos po darbo, o gal jums to visai nereikia? Ar tikrai kas kartą prieš užsukant draugei būtina šveisti butą, nes norisi atrodyti labai tvarkinga? O gal ji net nepastebi to ir myli tave ir taip?  Jei nenori savaitgalį eiti su visai kažkur, nes esi namisėda, tai ir neik. Yra daug dalykų, kuriuos darome norėdami kažkam įtikti. Atsikratykite to.
  • Darykite pirkinių sąrašus, bei meniu visai savaitei, tuomet nereikės bindzinėti po parduotuvę kas dieną, mąstant ką čia nupirkus, ką čia pagaminus. Užsipirkite bent kelioms dienoms pagal iš anksto suplanuotą meniu ir pirkinių sąrašą. Tuo pačiu, tai dienai, kada einate apsipirkti, įtraukite ir kai kurių reikalų tvarkymą, kas bus pakeliui, ar net ten pat, kaip laikrodžio baterijas pakeiti ar raktą pasigaminti, bei nusipirkti naujus džinsus. Taip sutaupysite daug laiko.

Šiuolaikinis gyvenimas reikalauja daug jėgų ir laiko. Mes dažnai vejamės paskui minią, kad tik sudalyvauti visuose vakarėliuose, aplankyti visus koncertus ir parodas, sudalyvauti visų draugų ir giminių gimtadieniuose, padaryti kuo daugiau darbo, kad įtikti viršininkui, uždirbti kuo daugiau pinigų dar vienai suknelei, laikrodžiui ar automobiliui. Mes lenktyniaujame vieni su kitais, kas geriau pailsėjo, kas daugiau pakeliavo, kas gražiau apsirengęs. Iš aplinkos pastoviai gauname žinutes, kad jei neturi to ir ano, vadinasi esi nevykėlis, nesi sėkmingas. Reklamos šaukia, jei tai įsigysi, tapsi sėkmingas ir mes skubame tai įsigyti, kad tik niekas nepamanytų apie mus blogai. Tokios lenktynės atima be proto daug laiko ir jėgų. Tuo pačiu pamirštame pasimėgauti procesu ir darbais kurie teikia malonumą, pasimėgauti pačiu gyvenimu, o dar tiksliau, mes nebeturime laiko, o ir nebemokame pasimėgauti gyvenimu.

Gainiodamiesi paskui rezultatus, mes pradedame viską vertinti, pagal tai kiek tai mums duoda naudos. Tačiau ateina diena, kai suprantame, kad viskas kas atrodė taip naudinga, pasirodo jau nebenaudinga ir taip trumpalaikiška, kad nespėjus pasidžiaugti puolam vytis sekančią naudą. Taip pamiršdami apie mus mylinčius žmones, apie save, apie savo vaikus ir apie amžinąsias vertybes, kurios ankščiau ar vėliau, visgi duoda apie save žinoti.

Ir štai aš siūlau jums susilėtinti, kad į gyvenimą ateitų daugiau laiko meilei – meilei sau, savo artimiesiems. Jūs turėsite daugiau laiko apkabinti savo sutuoktinį, paglostyti ir pamyluoti vaiką, pasakyti gerą žodį tėvams, padėti draugei sunkią akimirką.

Ir kai jūs išmoksite susilėtinti, tai maudynės, jau nebus vien purvo nuplovimas, tai taps maloniu ritualu, pamaloninti save. Pradėsite sau dovanoti daugiau malonių darbų ir malonių akimirkų. O svarbiausia, jūs pradėsite gyventi šiandien. Tai reiškia – jūs pradėsite gyventi.

Taip pat skaitykite kaip paleisti kontrolę ir nustoti jaudintis dėl visko  http://transformacijos.lt/paleisti-kontrole/

………………………………………………………….

Aplankykite mano internetinę parduotuvę>
Alavijo kosmetika – tai kosmetika, kur visuose produktuose pagrindinis ingredientas – alavijai užauginti Kanarų salose. Be jų kosmetikoje naudojamos ir kitos natūralios veikliosios medžiagos. 80% produktų skirta brandesnėms moterims.

aloe-vera-internetu

Share on Facebook378Tweet about this on Twitter0Share on Google+0Email this to someone
Pasidalink su draugais

Jums taip pat gali patikti

Nėra komentarų

Palikite komentarą

Palaukite...

Labas, džiaugiuosi, kad užsukote į mano tinklaraštį.

Gaukite visas naujienas ir dar daugiau, tiesiai į savo paštą. Pažadu neįkyrėti.