Kūno dirbtuvės Maistas

Kodėl CHIA sėklos tokios vertinamos?

chia sėklos

CHIA sėklos – ispaninis šalavijas, tai juodai baltos itin maistingos sėklos, kilusios iš Centrinės Amerikos. Labai paplitusios vegetarų mityboje.

Su šiomis sėklomis susipažinau, kai pradėjau keisti mitybos įpročius, tačiau dar buvo sunku prisiversti kasdien virtis košę ar gaminti kažkokius ilgiau paruošiamus sveikus pusryčius. Apskritai, pradėti valgyti pusryčius, man buvo vienas iš sunkiausių iššūkių, dėl ko vis delsiau ir atidėliojau perėjimą į sveikesnį valgymą. Aš iš tų žmonių, kurie rytais tegali praryti kavos ir vandens. Kavos beje irgi teko atsisakyti, bet apie tai vėliau.

Taigi šios CHIA sėklos turi tokią savybę – jos išbrinksta. Gali išbrinkti stiklinėje, jei užpili vandeniu ar riešutų pienu, arba gali išbrinkti skrandyje, tiesiog suvalgius šaukštą iš pakelio ir užgėrus vandeniu. Aišku, skamba gana keistai, tačiau, jos išvis beskonės ir nėra sunku jas valgyti, nes mažytės ir traškios, netgi malonios burnoje. Vėliau pastebėjau, kad galima jas pasirinkti dietai, nes kai CHIA sėklos išbrinksta skrandyje, jautiesi sotus ilgą laiką. Kai jų pridedi į kokį patiekalą, jų brinkimas taip pat paankstina sotumo jausmą.

Aš per daug laiko negaišdama imu pasaldinto migdolų pieno, kurį perku vegetarų arba eko produktų parduotuvėje ir užpilu juo šaukštą sėklyčių. Po kokių 15 minučių jos išbrinksta ir pasidaro lyg desertas. Arba įpilu į didesnį kiekį to pieno ir išgeriu nelaukus kol išbrinks, čia jau kai labai skubu kažkur išlėkti.

Kodėl CHIA sėklos tokios vertinamos?

Šiose sėklose yra B1, B2, B3 vitaminų ir žmogaus organizmui būtinų mineralų: kalcio, kalio, cinko, geležies ir kt. Jų sudėtyje taip pat yra Omega-3 ir Omega-6 riebalų rūgščių, kurios yra labai svarbios organizmui, nes jose yra fosfatų, lecitino, reguliuojančio cholesterolio kiekį kraujyje, taip pat vitamino E, kuris lėtina senėjimo procesą ir padeda užkirsti kelią vėžiui, cukriniam diabetui bei širdies ligoms.

chia-seklos-2

CHIA sėklų nauda:

  • sėklos labai maistingos – turi daugiau maistingų medžiagų nei dauguma vaisių, daržovių, sėklų ir grūdų;
  • sugeria 9-12 kartų daugiau vandens nei pati sveria, tad jų suvalgius, organizmas kurį laiką bus prisotintas vandens;
  • sumažina cholesterolio kiekį organizme;
  • stabilizuoja cukrų kraujyje;
  • lengvai virškinamos net jei praryjamos nekramtytos;
  • atlieka žarnyno valymo funkciją;
  • gerina susikaupimą ir koncentraciją;
  • suteikia energijos ir ištvermės;
  • pagerina širdies ir kraujagyslių būklę;
  • puikus maistas norintiems sulieknėti;
  • padeda organizmui ir kūnui atsigauti bei sustiprėti.

chia-seklos-1

Kaip vartoti?

Rekomenduojama paros norma 10 – 15 g. Šios sėklos  yra labai lengvai virškinamos, jų nebūtina sumalti ar mirkyti, todėl jos puikiai tinka naudoti beriant tiesiai ant pagaminto patiekalo. Chia sėklų skonis yra neutralus, todėl jos gali būti panaudotos daugelyje patiekalų: puikiai tiks padažuose, kokteiliuose, pudinguose ar tiesiog ant salotų ar duonos. Neutralus jų skonis nepakeis patiekalo skonio, tačiau pridės organizmui daug būtinų maistingų medžiagų!

Maistinė vertė 100g.:

1785 kJ/434 kcal: baltymų 17.6 g, riebalų 31.2 g (iš jų sočiųjų 6.1 g, mononesočiųjų 2.9 g, polinesočiųjų 22.3 g (Omega-3 18g, Omega-6 4.2 g)),  natrio 20mg, angliavandenių 1.3 g (iš jų cukrų 1.2 g), skaidulinių medžiagų 38.7 g.

——————————————————————————-
————————– Aplankykite mano internetinę parduotuvę>
čia rasite Chia sėklų maitinamąjį veido kremą SPF20 ir kitas kosmetikos priemones su natūraliais ingredientais.

 

chia

Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
0Share on Google+
Google+
0Email this to someone
email

Pasidalink su draugais

Jums taip pat gali patikti

Nėra komentarų

Palikite komentarą

Palaukite...

Labas, džiaugiuosi, kad užsukote į mano tinklaraštį.

Gaukite visas naujienas ir dar daugiau, tiesiai į savo paštą. Pažadu neįkyrėti.